Święto Miłosierdzia - Dzień, w którym niebo się otwiera

Święto Miłosierdzia

DZIEŃ, W KTÓRYM NIEBO SIĘ OTWIERA



Święto Miłosierdzia to pierwsza niedziela po Wielkanocy, która kieruje nasze oczy na największy przymiot Boga, czyli MIŁOSIERDZIE.  Inspiracją dla ustanowienia tego święta było pragnienie Jezusa, które przekazała święta Siostra Faustyna. Pan Jezus powiedział do Niej: 

"Pragnę, ażeby pierwsza niedziela po Wielkanocy, była świętem Miłosierdzia" (Dz. 299).

Pan Jezus nieustannie wzywał Siostrę Faustynę:

"Mów światu o Moim miłosierdziu, o Mojej miłości".




Palą Mnie promienie miłosierdzia, pragnę je wylewać na dusze ludzkie. 
O, jaki Mi ból sprawiają, kiedy ich przyjąć nie chcą"  (Dz. 1074).
"Jak boleśnie Mnie rani niedowierzanie Mojej dobroci" (Dz. 1076).


Dlaczego piszę dla dzieci o święcie Miłosierdzia? Ano dlatego, że Jezus pragnie naszej wiary i zaufania w Jego dobroć i miłosierdzie, a dzieci są zdolne w doskonały sposób przyjąć tę miłość. I to właśnie teraz, kiedy dzieci są jeszcze dziećmi, mówmy im wiele o nieskończonym miłosierdziu naszego Boga. 
Serce Jezusa płonie żarem miłości, którą pragnie wylewać na każdego człowieka, a szczególnie na tego, który najbardziej czuje się odrzucony, zraniony, wzgardzony, poniżony. Ale abyśmy mogli mówić dzieciom o Bożej miłości - sami musimy w nią uwierzyć...

Pan Jezus wielokrotnie podkreślał, zwracając się do św. siostry Faustyny jak bardzo cierpi z powodu braku wiary w to, że jest dobry: "Jak bardzo Mnie rani niedowierzanie duszy. Taka dusza wyznaje, że jestem święty i sprawiedliwy, a nie wierzy, że jestem miłosierdziem, nie dowierza Mojej dobroci".

W co więc mamy uwierzyć?

1. Bóg jest absolutnie dobry!


Bóg jest dobry więc to znaczy, że nie ma w Nim ani odrobiny zła! Nigdy nie zrobi nic, co mogłoby nam zaszkodzić. Księga Rodzaju mówi nam o tym, że "Bóg widział, że wszystko co uczynił było bardzo dobre" Rdz 1,31. Nie tylko dobre, ale nawet bardzo dobre! Ale to działanie nie zakończyło się na stwarzaniu raju. Jezus przypomniał nam: "Mój Ojciec działa aż do tej chwili i Ja działam" J 5,17. Bóg działa nieustannie. Działa dziś w Twoim życiu, a wszystko cokolwiek zrobi, może zrobić tylko bardzo dobrze. 

2. Jezus jest Miłością i Miłosierdziem samym.


Jezus kocha nas nieskończoną, po ludzku nawet szaloną miłością. Dlaczego szaloną? Bo choć jest Bogiem zszedł na ziemię i oddał się w ręce ludzi. Król Miłosierdzia, którego cała ziemia jest podnóżkiem stóp - pozwolił się upodlić, pobić, ubiczować, pozwolił, by Go opluwano, wyśmiewano i szydzono z Niego. W końcu pozwolił się zabić w sposób najbardziej podły i okrutny jaki tylko istniał w tamtym czasie. A wystarczyłoby jedno tylko słowo i całe zastępy aniołów wyrwałyby Go z ludzkiej ręki. Ale nie zrobił tego, bo myślał wtedy o Tobie! O tym jak bardzo pragnie, byś był szczęśliwy. Jak bardzo Cię kocha i chce wyrwać Cię z ręki zła. Całą karę za grzechy wziął na siebie, a to my powinniśmy płacić za zło, którego się dopuściliśmy. Ale już nie musimy...
Jezus wziął na siebie cały nasz dług i całe zło tego świata. I pokonał śmierć. Zwyciężył! Zupełnie za darmo dał nam szansę na życie po życiu. Tam już nie będzie zła, cierpienia, chorób, żałoby, smutku. Nikt już tam nie będzie umierał, zabijał, poniżał... To jest świat dla każdego człowieka na wyciągnięcie ręki. A jest tak pewny jak to, że żyjesz. A im większym jesteś grzesznikiem, tym masz jeszcze większe prawo, aby zatopić się w oceanie Jego Miłosierdzia. "W każdej duszy dokonywam dzieła miłosierdzia, a im większy grzesznik, tym ma większe prawa do miłosierdzia Mojego". Jego Miłosierdzie nie wyczerpuje się nigdy, ono usprawiedliwia zawsze niezależnie od tego, co się zrobi.  On już za Ciebie wszystko wycierpiał, teraz chce Ci dać nowe życie, za darmo. Zechciej tylko je przyjąć. Jedyne co ze swej strony masz zrobić to... zwrócić się z ufnością do Jego miłosierdzia.

3. Jezu, ufam Tobie!

Jedyne czego Jezus od nas oczekuje, to nie tego, że nagle staniemy się święci i będziemy klepać pacierze, ale tego, aby z ufnością zwrócić się do Niego:  

"Powiedz, córko Moja, że jestem miłością i miłosierdziem samym. Kiedy dusza zbliża się do Mnie z ufnością, napełniam ją takim ogromem łaski, że sama w sobie tej  łaski pomieścić nie może, ale promienieje na inne dusze." 
(Dz. 1074)





"Nie znajdzie ludzkość uspokojenia dopóki się nie zwróci z ufnością do miłosierdzia Mego".





Pragniesz uspokojenia? 

Jest tylko jedna droga, nie ma innej. A jest nią JEZUS. 
Zaufać Jezusowi, to znaczy powiedzieć "Jezu, oddaję Ci swoje życie, rób co  uważasz za słuszne. Wierzę, że TY jesteś dobry, że cokolwiek zrobisz w moim życiu możesz to zrobić tylko bardzo dobrze. Kochasz mnie, więc nie muszę się bać. Jezu, Ty się zajmuj moim życiem".


"Kto ufa miłosierdziu Mojemu, nie zginie, bo wszystkie sprawy jego Moimi są, a nieprzyjaciele rozbijają się u stóp podnóżka Mojego".
(Dz 723)

"Zachęcaj dusze do wielkiej ufności w niezgłębione miłosierdzie Moje. Niechaj się nie lęka zbliżyć do Mnie żadna dusza słaba, grzeszna, a choćby miała więcej grzechów niż piasku na ziemi, utonie wszystko w otchłani miłosierdzia Mojego"
(Dz 1059)


Bożego Miłosierdzia można "dotknąć" na kilka sposobów:

A. Święto Miłosierdzia



Święto Miłosierdzia przypada w pierwszą niedzielę po Wielkanocy.
Jezus powiedział do św. Faustyny:

"Pragnę, aby święto Miłosierdzia, było ucieczką i schronieniem dla wszystkich dusz, a szczególnie dla biednych grzeszników. W dniu tym otwarte są wnętrzności miłosierdzia Mojego, wylewam całe morze łask na dusze, które się zbliżą do źródła miłosierdzia Mojego. Która dusza przystąpi do spowiedzi i Komunii świętej, dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar. W dniu tym otwarte są wszystkie upusty Boże, przez które płyną łaski; niech się nie lęka zbliżyć do Mnie żadna dusza, chociażby grzechy jej były jak szkarłat. Miłosierdzie Moje jest tak wielkie, że przez całą wieczność nie zgłębi go żaden umysł, ani ludzki, ani anielski. Wszystko, co istnieje wyszło z wnętrzności miłosierdzia Mego. Każda dusza w stosunku do Mnie rozważać będzie przez wieczność całą miłość i miłosierdzie Moje. Nie zazna ludzkość spokoju, dopokąd nie zwróci się do źródła miłosierdzia Mojego".  (Dz. 699). 

B. Obraz Jezusa Miłosiernego

„Podaję ludziom naczynie, z którym mają przychodzić po łaski do źródła miłosierdzia. Tym naczyniem jest ten obraz z podpisem: "Jezu, ufam Tobie” (Dz. 327).

Obraz Jezusa Miłosiernego

„Te dwa promienie oznaczają krew i wodę. Blady promień oznacza wodę, która usprawiedliwia dusze; czerwony promień oznacza krew, która jest życiem dusz… Te dwa promienie wyszły z wnętrzności miłosierdzia Mojego wówczas, kiedy konające serce Moje zostało włócznią otwarte na krzyżu. Te promienie osłaniają dusze przed zagniewaniem Ojca Mojego. Szczęśliwy, kto w ich cieniu żyć będzie, bo nie dosięgnie go sprawiedliwa ręka Boga". (Dz. 299)

"Obiecuję, że dusza, która czcić będzie ten obraz, nie zginie. Obiecuję także, już tu na ziemi, zwycięstwo nad nieprzyjaciółmi, a szczególnie w godzinę śmierci. Ja sam bronić ją będę jako swej chwały" (Dz. 48). 


C. Koronka do Miłosierdzia Bożego


"Odmawiaj nieustannie tę koronkę, której Cię nauczyłem. Ktokolwiek będzie ją odmawiał, dostąpi wielkiego miłosierdzia w godzinę śmierci. Kapłani będą podawać grzesznikom jako ostatnią deskę ratunku; chociażby był grzesznik najzatwardzialszy, jeżeli raz tylko zmówi tę koronkę, dostąpi łaski z nieskończonego miłosierdzia Mojego. Pragnę, bay poznał świat cały miłosierdzie Moje. Niepojętych łask pragnę udzielać duszom, które ufają Mojemu miłosierdziu." (Dz. 687).

"Każdą duszę bronię w godzinie śmierci, jako swej chwały, która odmawiać będzie tę koronkę, albo przy konającym inni odmówią - jednak odpustu tego samego dostępują." (Dz. 811).


C. Godzina Miłosierdzia

Pan Jezus polecił Siostrze Faustynie, aby czciła godzinę Jego śmierci:

"Ile razy usłyszysz, jak zegar bije trzecią godzinę, zanurzaj się cała w miłosierdziu Moim, uwielbiając i wysławiając je; wzywaj jego wszechmocy dla świata całego, a szczególnie dla biednych grzeszników, bo w tej chwili zostało na oścież otwarte dla wszelkiej duszy." (Dz. 1572). 


W tej godzinie najczęściej praktykowane jest odmawianie Koronki do miłosierdzia Bożego. Wraz z kultem Godziny Miłosierdzia, Jezus złożył pewne obietnice:  "W tej godzinie uprosisz wszystko dla siebie i dla innych; w tej godzinie stała się łaska dla świata całego - miłosierdzie zwyciężyło sprawiedliwość". (Dz. 1572). 



KIEDY SAMI UWIERZYMY W DOBROĆ I MIŁOŚĆ JEZUSA, JUŻ SAMO NASZE ŚWIADECTWO BĘDZIE DLA DZIECI NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWĄ KATECHEZĄ, KTÓRĄ ZAPAMIĘTAJĄ NA CAŁE ŻYCIE. 



Aby rozbudzać w dzieciach wiarę w Bożą miłość, my staramy się każdego wieczoru mówić dzieciom przed snem, że są bardzo kochane przez Boga - one naprawdę tego potrzebują! :)

Z okazji święta Miłosierdzia przygotowałam dla dzieci kolorowanki. Starałam się, aby nie były to zwykłe kolorowani, lecz aby każda niosła ze sobą jakieś przesłanie, o którym mówił Jezus do Siostry Faustyny. Każdą z tych kolorowanek konsultowałam z naszymi dziećmi pytając co widzą na obrazku i jak go rozumieją - odpowiedzi były zachwycające, więc wiem, że przetestowane na dzieciach mogą pójść do innych Maluchów :) Niech będą dla Was drodzy Rodzice pomocą do tego, aby porozmawiać  z dziećmi o tym, jak wielką miłością obdarza nas Jezus.  Oto one: 


                 "Obraz ten przybrał żywą postać i promienie te przenikały do serc ludzi..." (Dz. 417).

"Udzielił Pan błogosławieństwa i promienie te rozeszły się na cały świat" (Dz. 420).




"W dniu tym otwarte są wszystkie upusty Boże, przez które płyną łaski". Święto Miłosierdzia.


Źródło Miłosierdzia Bożego jest otwarte i wylewa się na każdego, niestety nie każdy chce je przyjąć.


O świętej siostrze Faustynie i Bożym Miłosierdziu dzieci mogą obejrzeć również bajkę :





Na koniec jeszcze chciałabym dodać, że nie pisałabym tego wszystkiego, gdybym sama nie doświadczyła przemieniającej mocy Bożego Miłosierdzia. Bóg jest naprawdę dobry!


JEZU, UFAM TOBIE! 




Komentarze

  1. Piękna troska o dzieci i o to co dla nich najważniejsze. Polecam wszystkim rodzicom, którzy pragną przekazywać swoim dzieciom miłość i wiarę. Niech Bóg Miłosierny będzie uwielbiony w Waszej rodzinie oraz we wszystkich, którzy tu zajrzą 🙂 z darem błogosławięństwa + ks. Mateusz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty